Annafridamarie.blogg.se

Vägen tillbaka till fobollsplanen efter tre knäoperation och en korsbandsskada

What if?

Publicerad 2015-12-02 12:45:44 i Allmänt,

Nu är det över 3 månader sedan jag opererade knät, tiden går så fruktansvärt snabbt. Hade mer tippat på att det var 2 månader sedan samtidigt som det känns längesedan. Ibland undrar jag hur knät hade varit om jag inte gjort den senaste operationen. Hade knäskålen succesivt ökat med luxationerna? Hade knät fortsatt vika sig? Jag vet inte, jag vill nog inte ens ha reda på det. Då hade jag ångrat operationen ännu mer. Hur hade knät varit idag om inte det hade blivit en infektion? Antagligen så hade jag kunnat springa och smått börjat vara med på handbollsträningarna. Jag hade arbetat och levt ett någorlunda normalt liv. Istället är det noll rehab, omläggning hos distriksköterskan flera gånger i veckan och allmänt mycket mer smärta. Det hade kanske inte skiljt 5 cm i omkrets på mina lår. Jag hade kanske inte haltat så äckligt mycket som jag gör nu. Detta är frågor som maler i huvudet. Imorgon ska jag på återbesök i Malmö. Det känns ganska onödigt att ens åka ner. De kollar på såret, tycker det ser ganska ok ut, skickar hem mig. Förresten så går min sjukskrivning ut den 13 december. Frågan är om han förlänger eller anser att jag kan återgå till arbetet? Det bästa hade varit om de fått det att läka, dock har jag inte mycket förhoppningar då sjukvården har misslyckats de senaste 10 veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela