Annafridamarie.blogg.se

Vägen tillbaka till fobollsplanen efter tre knäoperation och en korsbandsskada

Återbesök

Publicerad 2015-10-14 19:50:56 i Allmänt,

Var något så fruktansvärt nervös inför återbesöket idag hos Nyquist. För tänk om han bara skulle säga att såret skulle läka ihop av sig själv. Tack och lov så gjorde han inte det. Han satte in antibiotika direkt och tog även odling på såret för att kolla vilken bakterie det var. Han hör av sig i början av nästa väcka om det skulle vara fel antibiotika annars är det bara att ta den. Jag var nämligen en av väldigt få. Eller som han uttryckte sig- det är väldigt, väldigt, väldigt sällsynt att inte ta upp tråden som syddes med under operationen. Dock finns det fall, som mitt. Att det händer. Känns ändå skönt att det är en infektion och antibiotika kommer bita på det. Samtidigt känns det sådär hur Kristianstad behandlade mig. Det var fullkomligt normalt att såret varade och skulle rengöra det var fjärde dag. Helt fel enligt Malmö, helt fel enligt alla. Så då var det inte jag som var ute och cyklade. En konstig sak var att läkarn inte sa hur länge jag skulle ta tabletterna. Endast tre gånger om dagen en tablett åt gången. Hämtar sedan ut ett paket på 100 tabletter(?) har bokstavligen ingen aning om hur länge jag ska ta det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela