Annafridamarie.blogg.se

Vägen tillbaka till fobollsplanen efter tre knäoperation och en korsbandsskada

Ny operation?

Publicerad 2015-10-22 08:02:51 i Allmänt, Operation, funderingar,

När jag pratade med sjuksköterskan i förrgår sa han att det var helt fullbokat och att jag eventuellt skulle få vänta en bra stund innan de hade tid att kolla på det. Ganska komiskt att jag kom in 2 minuter efter jag anmält mig i luckan. Både sköterskan och Nyquist kollade på det. Han är i vanliga fall lugn som en filbunke fast igår var han lite stressad. Han stod upp, gick rundor och såg allmänt förvirrad ut. Det som sades var att jag var allergisk mot sytråden. Det var inte ett alternativt att skära upp det. Det sattes istället in antibiotika i dubbel dos. Ska ta 8 st tabletter om dagen, omg! Läker det inte till nästa vecka så blir det en ny operation. Då kommer de operera in en VAC. Allvarligt? Jag orkar inte med en helt ny operation. Så hoppas på allt i världen att antibiotika hjälper nu och jag slipper ett nytt ingrepp. Sedan om något år eller sådant så blir det att korrigera ärret oavsett. Det tycker jag är helt okej, jag kan faktistkt ta att ärret inte ser så vackert ut. Bara det ville läka. Är lite smått nervös nu när jag rengör såret ifall det blir bättre eller inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela